Please use this identifier to cite or link to this item: http://riu.ufam.edu.br/handle/prefix/6588
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Fernandes, Gustavo Luna Maia Correia-
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/9773605782110521pt_BR
dc.contributor.referee1Costa, Leonardo Pessoa da-
dc.contributor.referee2Costa, Tatyana Sampaio Monteiro Pessoa da-
dc.creatorCorrêa, Rhana Letícia Thomé-
dc.date.accessioned2023-02-06T15:23:06Z-
dc.date.available2022-09-29-
dc.date.available2023-02-06T15:23:06Z-
dc.identifier.urihttp://riu.ufam.edu.br/handle/prefix/6588-
dc.description.abstractThis work presents the Final Report of Internship in Teaching Libras as L1 and L2 in the Letters-Libras course at the Federal University of Amazonas. It was based for the teaching of Libras in L1 in the following authors QUADROS (2000), LEITE (2004), FIORIN (2013), ALBRES E SARUTA (2012), PIMENTA and LIMA (2004) and for the teaching of Libras as L2 in the authors GESSER(2010), Leite(2004), WILCOX & WILCOX(1991a 1991b) translated by LEITE(2005) and SÁ (2009) . The methodology used was classroom observation from July 25 to August 22, 2022 at Escola Instituto Filippo Smaldone and from August 28 to September 4, 2019 at Escola Estadual de Atendimento Específico Mayara Redman Abdel Aziz, also deaf teachers of Libras showed their practices and experiences during the disciplines and were reported in this work. After the analysis, the following conclusion was reached: the supervised internship is an essential activity in the construction of the professional identity, because it is at this moment that we will experience in practice the theories that we study during graduation and in the future how we will solve problems during our teaching. of L1 and L2 of Brazilian Sign Language.pt_BR
dc.description.resumoEste trabalho apresenta o Relatório Final de Estágio em Ensino de Libras como L1 e L2 no curso de Letras-Libras da Universidade Federal do Amazonas. Fundamentou-se para o ensino de Libras em L1 nos seguintes autores QUADROS(2000), LEITE(2004), FIORIN(2013), ALBRES E SARUTA (2012), PIMENTA e LIMA (2004) e para o ensino de Libras como L2 nos autores GESSER(2010), Leite(2004), WILCOX & WILCOX(1991a 1991b) traduzido por LEITE (2005) e SÁ (2009). No período de 25 julho a 22 de agosto de 2022 na Escola Instituto Filippo Smaldone e 28 de agosto a 4 de setembro de 2019 na Escola Estadual de Atendimento Específico Mayara Redman Abdel Aziz. Os professores surdos de Libras mostraram durante as disciplinas suas práticas e vivências e foram relatados neste trabalho. A metodologia utilizada foi observação em sala de aulas. Após as análises chegou-se a seguinte conclusão o estágio supervisionado é uma atividade indispensável na construção da identidade profissional, pois é neste momento que vamos vivenciar na prática as teoria que estudamos ao decorrer da graduação e futuramente como vamos solucionar problemas durante nossa docência em ensino de L1 e L2 da Língua de Sinais Brasileira.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFLET - Faculdade de Letraspt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEstágiopt_BR
dc.subjectLibraspt_BR
dc.subjectProfessorpt_BR
dc.subjectEscolapt_BR
dc.subjectEnsino L1 e L2pt_BR
dc.subject.cnpqLINGUISTICA, LETRAS E ARTESpt_BR
dc.titleAnálise de observação do ensino de Libras como L1 e L2pt_BR
dc.typeTrabalho de Conclusão de Cursopt_BR
dc.creator.affiliationUniversidade Federal do Amazonaspt_BR
dc.date.event2022-09-13-
dc.publisher.localpubManaus (AM)pt_BR
dc.subject.controladoLingua brasileira de sinaispt_BR
dc.subject.controladoLingua de sinaispt_BR
dc.subject.controladoEducação - Estudo e ensino (Estágio)pt_BR
dc.subject.controladoProfessores - Formaçãopt_BR
dc.creator.affiliation-initUFAMpt_BR
dc.publisher.courseLetras - Libras - Licenciatura - Manauspt_BR
Appears in Collections:Trabalho de Conclusão de Curso - Graduação - Linguística, Letras e Artes

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TCC_RhanaCorrêa.pdf1,01 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.