Please use this identifier to cite or link to this item: http://riu.ufam.edu.br/handle/prefix/6886
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Santos, Maria Rosilene Barroso dos-
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/5772735504029374pt_BR
dc.contributor.referee1Morera, Dimas Martinez-
dc.contributor.referee1Latteshttp://lattes.cnpq.br/9474423287192932pt_BR
dc.contributor.referee2Oliveira, Disney Douglas de Lima-
dc.contributor.referee2Latteshttp://lattes.cnpq.br/0809035825922353pt_BR
dc.creatorRamos, Soraia Pereira-
dc.creatorCosta, Willansmar dos Santos-
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/1516876634386109pt_BR
dc.date.accessioned2023-08-25T13:25:06Z-
dc.date.available2023-08-25T13:25:06Z-
dc.identifier.urihttp://riu.ufam.edu.br/handle/prefix/6886-
dc.description.abstractThis work was based on the experiment "How much skin do you have?" available on the Multimedia Mathematical site, which aims to relate the geometry of geometric solids with the shapes of the human body. The experiment was carried out in two classes of the 2nd year of high school, 21 students from the State School "João Bosco Ramos de Lima", located in the municipality of Parintins/AM and 20 students from the Military College of the Military Police 1, located in Manaus/ AM, totaling 41 students. Through the results, it was verified the importance of students seeing themselves as active subjects in the knowledge construction process. In this process, students cease to be mere passive beings to give way to active agents in the development of their own learning, where they will be encouraged to seek solutions to the problems presented and to develop new knowledge, thus improving the quality of learning.pt_BR
dc.description.resumoEste trabalho foi baseado no experimento “Quanto você tem de pele?” disponível no site Matemática Multimídia que tem como objetivo relacionar a geometria dos sólidos geométricos com as formas do corpo humano. O experimento foi desenvolvido em duas turmas do 2º ano do ensino médio, sendo 21 alunos da Escola Estadual “João Bosco Ramos de Lima”, localizada no município de Parintins/AM e 20 alunos do Colégio Militar da Polícia Militar 1, situado em Manaus/AM, totalizando 41 alunos. Por meio dos resultados, constatou-se a importância dos alunos se veem como sujeitos ativos no processo de construção do conhecimento. Neste processo, os estudantes deixam de ser meros seres passivos para dar lugar a agentes ativos no desenvolvimento de sua própria aprendizagem, onde serão estimulados a buscar soluções para os problemas apresentados a desenvolver novos conhecimentos, melhorando assim a qualidade da aprendizagem.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentICE - Instituto de Ciências Exataspt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectGeometria espacialpt_BR
dc.subjectSólidos geométricospt_BR
dc.subjectÁreaspt_BR
dc.subjectCorpo humanopt_BR
dc.subject.cnpqCIENCIAS EXATAS E DA TERRA: MATEMATICApt_BR
dc.titleUma aula sobre a geometria do maior órgão humanopt_BR
dc.typeTrabalho de Conclusão de Cursopt_BR
dc.creator.affiliationUniversidade Federal do Amazonaspt_BR
dc.date.event2023-04-18-
dc.publisher.localpubItacoatiara (AM)pt_BR
dc.subject.controladoGeometria - Problemas, questões, exercíciospt_BR
dc.subject.controladoModelos geométricospt_BR
dc.subject.controladoCorpo humano na educaçãopt_BR
dc.creator.affiliation-initUFAMpt_BR
dc.publisher.courseMatemática - Licenciatura - Manauspt_BR
Appears in Collections:Trabalho de Conclusão de Curso - Especialização - Ciências Exatas e da Terra

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TCC_SoraiaRamos_WillansmarCosta.pdf1,1 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons