Please use this identifier to cite or link to this item: http://riu.ufam.edu.br/handle/prefix/7681
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Silva, Vera Lucia Reis da-
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/5466609811849753pt_BR
dc.contributor.advisor-co1Ferreira, Breno de Oliveira-
dc.contributor.advisor-co1Latteshttp://lattes.cnpq.br/1349420367392809pt_BR
dc.contributor.referee1Lima, Priscila Soares-
dc.creatorOliveira, Genito Freitas de-
dc.date.accessioned2024-09-02T18:05:22Z-
dc.date.available2024-09-02T18:05:22Z-
dc.identifier.urihttp://riu.ufam.edu.br/handle/prefix/7681-
dc.description.abstractThis work is an essential document for academic training in the Bachelor of Pedagogy program at the Faculty of Education (Faced/Ufam) under the National Plan for Training Basic Education Teachers (PARFOR). Focusing on the discussion and reflection of teaching practice and school management, the supervised internships aimed to deepen the relationship between theory and practice through experiences of observation and teaching in Early Childhood Education and Early Elementary Education classes. Similarly, following the education management team was a crucial period for reflecting on the organization of the political-pedagogical project that guides a school. Therefore, this work aims to present a memoir of my educational journey as a student and teacher, describing important parts of the stages of basic education and academic training, as well as the experiences gained during the supervised internships.pt_BR
dc.description.resumoO presente trabalho consiste em um documento indispensável para a formação acadêmica no curso de licenciatura em Pedagogia. Com a temática voltada para a discussão e reflexão da prática docente e gestão escolar, a realização dos estágios supervisionados teve como principal objetivo o aprofundamento da relação entre a parte teórica e prática a partir das experiências de observação e regências nas turmas de Ensino Infantil e Ensino Fundamental Anos Iniciais. Com o mesmo intuito, o acompanhamento da equipe de gestão da educação foi um período importante para reflexões sobre a organização do projeto político-pedagógico que norteia uma escola. Portanto, este trabalho tem por finalidade apresentar um relato memorial da minha trajetória na educação enquanto aluno e professor, descrevendo partes importantes das etapas da educação básica e formação acadêmica, bem como as experiências vivenciadas durante os estágios supervisionados.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFACED - Faculdade de Educaçãopt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/-
dc.subjectTrajetória escolarpt_BR
dc.subjectFormação docentept_BR
dc.subjectEstágio supervisionadopt_BR
dc.subject.cnpqCIENCIAS HUMANAS: EDUCACAOpt_BR
dc.titleMemórias da minha trajetória escolar e formação pedagógicapt_BR
dc.typeTrabalho de Conclusão de Cursopt_BR
dc.creator.affiliationUniversidade Federal do Amazonaspt_BR
dc.date.event2024-07-31-
dc.publisher.localpubBarreirinha (AM)pt_BR
dc.subject.controlado.pt_BR
dc.subject.controlado.pt_BR
dc.contributor.advisor1orcidhttps://orcid.org/0000-0003-4166-5386pt_BR
dc.contributor.advisor-co1orcidhttps://orcid.org/0000-0002-0979-3911pt_BR
dc.creator.affiliation-initUFAMpt_BR
dc.contributor.grupo-pesquisaNúcleo de Saúde, Sexualidade e Sociedadept_BR
dc.publisher.coursePedagogia - Licenciatura - Parfor - Barreirinha/AMpt_BR
Appears in Collections:Trabalho de Conclusão de Curso - Graduação - Ciências Humanas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TCC_GenitoOliveira.PDF539,97 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.