Please use this identifier to cite or link to this item:
http://riu.ufam.edu.br/handle/prefix/7681
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor1 | Silva, Vera Lucia Reis da | - |
dc.contributor.advisor1Lattes | http://lattes.cnpq.br/5466609811849753 | pt_BR |
dc.contributor.advisor-co1 | Ferreira, Breno de Oliveira | - |
dc.contributor.advisor-co1Lattes | http://lattes.cnpq.br/1349420367392809 | pt_BR |
dc.contributor.referee1 | Lima, Priscila Soares | - |
dc.creator | Oliveira, Genito Freitas de | - |
dc.date.accessioned | 2024-09-02T18:05:22Z | - |
dc.date.available | 2024-09-02T18:05:22Z | - |
dc.identifier.uri | http://riu.ufam.edu.br/handle/prefix/7681 | - |
dc.description.abstract | This work is an essential document for academic training in the Bachelor of Pedagogy program at the Faculty of Education (Faced/Ufam) under the National Plan for Training Basic Education Teachers (PARFOR). Focusing on the discussion and reflection of teaching practice and school management, the supervised internships aimed to deepen the relationship between theory and practice through experiences of observation and teaching in Early Childhood Education and Early Elementary Education classes. Similarly, following the education management team was a crucial period for reflecting on the organization of the political-pedagogical project that guides a school. Therefore, this work aims to present a memoir of my educational journey as a student and teacher, describing important parts of the stages of basic education and academic training, as well as the experiences gained during the supervised internships. | pt_BR |
dc.description.resumo | O presente trabalho consiste em um documento indispensável para a formação acadêmica no curso de licenciatura em Pedagogia. Com a temática voltada para a discussão e reflexão da prática docente e gestão escolar, a realização dos estágios supervisionados teve como principal objetivo o aprofundamento da relação entre a parte teórica e prática a partir das experiências de observação e regências nas turmas de Ensino Infantil e Ensino Fundamental Anos Iniciais. Com o mesmo intuito, o acompanhamento da equipe de gestão da educação foi um período importante para reflexões sobre a organização do projeto político-pedagógico que norteia uma escola. Portanto, este trabalho tem por finalidade apresentar um relato memorial da minha trajetória na educação enquanto aluno e professor, descrevendo partes importantes das etapas da educação básica e formação acadêmica, bem como as experiências vivenciadas durante os estágios supervisionados. | pt_BR |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | FACED - Faculdade de Educação | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | - |
dc.subject | Trajetória escolar | pt_BR |
dc.subject | Formação docente | pt_BR |
dc.subject | Estágio supervisionado | pt_BR |
dc.subject.cnpq | CIENCIAS HUMANAS: EDUCACAO | pt_BR |
dc.title | Memórias da minha trajetória escolar e formação pedagógica | pt_BR |
dc.type | Trabalho de Conclusão de Curso | pt_BR |
dc.creator.affiliation | Universidade Federal do Amazonas | pt_BR |
dc.date.event | 2024-07-31 | - |
dc.publisher.localpub | Barreirinha (AM) | pt_BR |
dc.subject.controlado | . | pt_BR |
dc.subject.controlado | . | pt_BR |
dc.contributor.advisor1orcid | https://orcid.org/0000-0003-4166-5386 | pt_BR |
dc.contributor.advisor-co1orcid | https://orcid.org/0000-0002-0979-3911 | pt_BR |
dc.creator.affiliation-init | UFAM | pt_BR |
dc.contributor.grupo-pesquisa | Núcleo de Saúde, Sexualidade e Sociedade | pt_BR |
dc.publisher.course | Pedagogia - Licenciatura - Parfor - Barreirinha/AM | pt_BR |
Appears in Collections: | Trabalho de Conclusão de Curso - Graduação - Ciências Humanas |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
TCC_GenitoOliveira.PDF | 539,97 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.