Please use this identifier to cite or link to this item:
http://riu.ufam.edu.br/handle/prefix/7691
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor1 | Fonseca, Maria Gabriella Flores Severo | - |
dc.contributor.advisor1Lattes | http://lattes.cnpq.br/6171026919975894 | pt_BR |
dc.contributor.referee1 | Cruz, Ana Claudia da Silva Oliveira da | - |
dc.creator | Ferreira, Jaiciane de Castro | - |
dc.date.accessioned | 2024-09-03T21:03:00Z | - |
dc.date.available | 2024-09-03T21:03:00Z | - |
dc.identifier.citation | FERREIRA, Jaiciane de Castro. Trajetória acadêmica e profissional: reflexões de uma pedagoga em formação. 2024. 28 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Pedagogia) - Universidade Federal do Amazonas, Borba (AM), 2024. | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://riu.ufam.edu.br/handle/prefix/7691 | - |
dc.description.abstract | This final course work provides the opportunity to reflect on the challenges of teacher training in the Amazon. It is built in the format of a critical and reflective experience report, in which the author describes her experiences and, at the same time, provides elements for a critical analysis of the formative processes that engender teacher training in the Amazonian context, especially in the Municipality of Borba, made possible by the National Plan for the Training of Basic Education Teachers – PARFOR, in the period from 2019 to 2024.The results of the work offer a vision of education in the Amazonian reality, with its historical challenges and also point out paths and possibilities, inspired by the trajectory of its author. | pt_BR |
dc.description.resumo | Este trabalho final de curso oportuniza a reflexão sobre os desafios da formação docente na Amazônia. Está construído no formato de um relato de experiência crítico e reflexivo, no qual a autora descreve suas experiências e, ao mesmo tempo, propicia elementos para uma análise crítica dos processos formativos que engendram a formação docente no contexto amazônico, em especial, no Município de Borba, possibilitado pelo Plano Nacional de Formação de Professores da Educação Básica – PARFOR, no período de 2019 a 2024.Os resultados do trabalho oferecem uma visão sobre a educação na realidade amazônica, com seus desafios históricos e também aponta caminhos e possibilidades, inspirados na trajetória de sua autora. | pt_BR |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | FACED - Faculdade de Educação | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | por |
dc.subject | Formação Docente | pt_BR |
dc.subject | Amazônia | pt_BR |
dc.subject | Política Pública | pt_BR |
dc.subject | Pedagogia | pt_BR |
dc.subject.cnpq | CIENCIAS HUMANAS: EDUCACAO | pt_BR |
dc.title | Trajetória acadêmica e profissional: reflexões de uma pedagoga em formação | pt_BR |
dc.type | Trabalho de Conclusão de Curso | pt_BR |
dc.creator.affiliation | Universidade Federal do Amazonas | pt_BR |
dc.date.event | 2024-07-22 | - |
dc.publisher.localpub | Borba (AM) | pt_BR |
dc.creator.affiliation-init | UFAM | pt_BR |
dc.publisher.course | Pedagogia - Licenciatura - Parfor - Borba/AM | pt_BR |
Appears in Collections: | Trabalho de Conclusão de Curso - Graduação - Ciências Humanas |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
TCC_JaicianeFerreira | 526 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.