Please use this identifier to cite or link to this item:
http://riu.ufam.edu.br/handle/prefix/7716
metadata.dc.type: | Trabalho de Conclusão de Curso |
Title: | Luta resistência de uma educadora persistente |
metadata.dc.creator: | Nunes, Iracema da Cruz |
metadata.dc.contributor.advisor1: | Silva, Fabrício Valentim da |
metadata.dc.contributor.advisor-co1: | Santos, João Otacílio Libardoni dos |
metadata.dc.contributor.referee1: | Silva, Fernanda Priscila Alves da |
metadata.dc.description.resumo: | Este memorial acadêmico constitui uma narrativa autobiográfica com resultado de levantamentos da minha trajetória pela educação infantil, fundamental e acadêmica, relatando as experiências adquiridas ao longo destes anos, considerando que os fatos apresentados tratam de lembranças deste trajeto percorrido e as principais colaborações para meu desenvolvimento pessoal. Tem como propósito salientar as dificuldades, as diferenças entre as adaptações e apresentar as percepções no ensino superior, e a metodologia aplicada neste estudo. São memórias referentes à trajetória educacional apresentados por relatos e fotografias, autorias, onde são visualizados como resultados a percepção dos métodos de ensino e conclui-se seu caráter positivo e negativo na vida do discente a depender da sua aplicação ou ausência. |
Abstract: | This academic memorial constitutes an autobiographical narrative resulting from surveys of my trajectory through early childhood, elementary and academic education, reporting the experiences acquired over these years, considering that the facts presented deal with memories of this path taken and the main contributions to my personal development . Its purpose is to highlight the difficulties, differences between adaptations and present perceptions in higher education, and the methodology applied in this study. These are memories referring to the educational trajectory presented by reports and photographs, authorships, where the perception of teaching methods are visualized as results and their positive and negative character in the student's life is concluded depending on their application or absence. |
Keywords: | Educação Pedagogia Ensino |
metadata.dc.subject.cnpq: | CIENCIAS HUMANAS: EDUCACAO |
metadata.dc.language: | por |
metadata.dc.publisher.country: | Brasil |
metadata.dc.publisher.department: | FACED - Faculdade de Educação |
metadata.dc.publisher.course: | Pedagogia - Licenciatura - Parfor - Urucará/AM |
metadata.dc.rights: | Acesso Aberto |
metadata.dc.rights.uri: | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ |
URI: | http://riu.ufam.edu.br/handle/prefix/7716 |
metadata.dc.subject.controlado: | . . |
Appears in Collections: | Trabalho de Conclusão de Curso - Graduação - Ciências Humanas |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
TCC_IracemaNunes.pdf | 994,79 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.